Data utworzenia: 2021-05-18 00:00:00

adres

Urząd Miasta Jarosławia
Rynek 1

37-500 Jarosław

telefon

16 624 87 00

faks

16 624 87 65

e-mail

kancelaria@um.jaroslaw.pl

kierownictwo

Bogusław Ryzner p. o. Komendanta Straży Miejskiej

e-mail: boguslaw.ryzner@um.jaroslaw.pl,  telefon 16 624 87 49

telefon alarmowy 986
godziny przyjęć interesantów: 
poniedziałek-piątek: 7.30-15.30

pracownicy

starszy inspektor w SM Paweł Sęk, e-mail: pawel.sek@um.jaroslaw.pl

inspektor w SM Piotr Demko, e-mail: piotr.demko@um.jaroslaw.pl 

inspektor w SM Aleksander Mnich, e-mail: aleksander.mnich@um.jaroslaw.pl

inspektor w SM Jacek Borys, e-mail: jacek.borys@um.jaroslaw.pl

pomoc administracyjna w SM Dariusz Woźny, e-mail: dariusz.wozny@um.jaroslaw.pl 

podinspektor w SM Roger Sitarz, e-mail: roger.sitarz@um.jaroslaw.pl

inspektor w SM Marta Śmiech, e-mail: marta.smiech@um.jaroslaw.pl

pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych Dawid Pelc

pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych Paweł Potoczny

pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych Piotr Kulikowski

zakres działania

Straż Miejska działa jako komórka organizacyjna urzędu, ale na zasadach określonych w odrębnych przepisach oraz w zatwierdzonym przez radę regulaminie.
Straż Miejska realizuje w szczególności zadania w zakresie utrzymania porządku publicznego, wynikające ze stosownych przepisów, a w szczególności:

1) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,

2) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w zakresie wynikającym z przepisów o ruchu drogowym,

3) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,

4) zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takimi zdarzeniami przed dostępem dla osób postronnych lub zniszczenia śladów i dowodów do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,

5) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,

6) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb urzędu miasta.


Strukturę organizacyjną oraz zadania straży określa regulamin straży miejskiej nadawany w drodze zarządzenia przez burmistrza.

Strażnik podczas wykonywania czynności służbowych jest obowiązany:

  • nosić umundurowanie, legitymację służbową, znak identyfikacyjny oraz emblemat gminy,
  • szanować powagę, honor i godność obywateli oraz własną, zachowywać uprzejmość i życzliwość w kontaktach z obywatelami, przełożonymi, podwładnymi oraz współpracownikami,
  • zachowywać się z godnością w czasie pracy i poza nią, 
    przy wykonywaniu zadań przedstawić się imieniem i nazwiskiem, a ponadto na żądanie osoby, której czynności te dotyczą, okazać legitymację służbową w sposób umożliwiający odczytanie i zanotowanie nazwiska strażnika oraz organu, który wydał legitymację,
  • przestrzegać prawa, rzetelnie, bezstronnie i terminowo wykonywać polecenia,
  • podejmować interwencje w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia, a także w przypadku naruszenia dóbr osobistych ludzi, 
    zachowywać tajemnicę państwową i służbową.

Straż Miejska (SM) nadzorowana przez Bogusława Ryznera p.o. komendanta w strukturze organizacyjnej podlega bezpośrednio zastępcy burmistrza Patrycji Lachnik.

Metryka informacji

Opublikował: Barbara Brzezinska

Data publikacji: 2024-10-02 15:06:47

Data Użytkownik Zmiany Zapisane wersje
2024-09-24 09:56:14 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu Wersja aktualnie wyświetlana
2024-09-10 08:52:02 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 07:09:34 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-05 09:18:47 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-08-30 11:22:32 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-08-19 12:35:24 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-08-19 12:33:15 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-08-01 07:57:13 Beata Piskorz Edycja dokumentu
2024-07-29 08:07:44 Beata Piskorz Edycja dokumentu
2024-07-29 08:05:03 Beata Piskorz Edycja dokumentu
2024-07-15 08:08:21 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-06-11 09:54:40 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-06-03 12:05:15 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-05-28 13:51:06 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-04-05 07:32:56 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2024-04-03 13:14:42 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2024-03-20 14:39:02 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2024-03-01 07:16:17 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2024-02-16 07:57:15 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2024-02-16 07:56:03 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2024-02-16 07:54:05 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2024-02-08 09:41:16 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-12-06 08:15:55 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-11-24 09:10:04 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-11-02 11:58:58 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-10-10 09:33:12 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-10-02 13:00:16 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-09-28 11:06:43 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-08-31 09:29:00 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-08-17 10:24:55 Beata Piskorz Edycja dokumentu
2023-08-16 09:52:22 Beata Piskorz Edycja dokumentu
2023-07-13 11:06:51 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-06-30 14:23:18 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-05-23 13:11:14 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-03-31 17:10:41 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-02-13 07:33:19 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-02-02 11:55:29 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2023-01-31 11:53:30 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-11-02 07:47:04 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-09-23 12:22:58 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-09-07 07:45:21 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-09-05 07:36:15 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-07-18 07:26:17 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-07-15 15:30:42 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-07-12 14:06:11 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-04-08 10:03:27 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-04-04 14:41:30 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-03-24 09:02:53 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-02-08 13:24:31 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2022-02-07 15:10:25 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-12-23 08:37:52 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-10-19 07:42:43 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-10-18 13:24:08 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-09-21 10:00:53 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-09-15 12:12:13 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-09-15 08:02:55 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-06-30 08:31:34 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-05-18 13:00:25 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-05-18 12:32:20 Barbara Brzezińska Edycja dokumentu
2021-05-18 00:00:00 Barbara Brzezińska Utworzenie dokumentu