Wydział Funduszy i Inwestycji Miejskich (FI)

Data utworzenia: 2024-09-06 13:19:48

adres

Urząd Miasta Jarosławia

Rynek 1

37-500 Jarosław

telefon

16 624 87 00

faks

16 624 87 65

e-mail

kancelaria@um.jaroslaw.pl

kierownictwo

p. o. dyrektor Jolanta Marszał

telefon 16 624 89 03, e-mail: jolanta.marszal@um.jaroslaw.pl

pracownicy

III piętro, pokój numer 34

Edyta Pytko, telefon  16 624 89 02, e-mail: edyta.pytko@um.jaroslaw.pl

III piętro, pokój numer 32

główny specjalista Rafał Młynarski, telefon 16 624 87 77, e-mail: rafal.mlynarski@um.jaroslaw.pl

III piętro, pokój numer 31

inspektor Jolanta Kuźniar, telefon 16 624 87 77, e-mail: jolanta.kuzniar@um.jaroslaw.pl
inspektor Zbigniew Hanas, telefon 16 624 89 04, e-mail: zbigniew.hanas@um.jaroslaw.pl

pomoc administracyjna Karolina Żurawska, telefon 16 624 89 06, e-mail: karolina.zurawska@um.jaroslaw.pl

podinspektor Michał Sobolewski, telefon 16 624 89 05, e-mail: michal.sobolewski@um.jaroslaw.pl

III piętro, pokój numer 33

inspektor Marta Płoszaj, telefon 16 624 87 80, e-mail: marta.ploszaj@um.jaroslaw.pl

podinspektor Magdalena Kiełkowicz, telefon 16 624 87 80, e-mail: magdalena.gilarska@um.jaroslaw.pl

podinspektor Sabina Kuś, telefon 16 624 87 74, e-mail: sabina.kus@um.jaroslaw.pl

inspektor Adam Szyper, telefon 16 624 87 86, e-mail: adam.szyper@um.jaroslaw.pl

inspektor Erwin Gemra, e-mail: erwin.gemra@um.jaroslaw.pl

zakres działania

1) w zakresie inwestycji:
a) prowadzenie inwestycji miejskich i remontów:
- opracowywanie planów finansowo-rzeczowych w zakresie inwestycji i remontów,
- współpraca ze służbami finansowymi oraz innymi właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prognoz budżetu inwestycyjnego i montażu finansowego dla przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych przez wydział,
- wnioskowanie o dokonywanie zmian w budżecie miasta pod względem rzeczowym i finansowym,
- opracowywanie rocznych planów lokalnych inicjatyw inwestycyjnych we współpracy z innymi właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu,
- przygotowywanie oraz zlecanie wykonania dokumentacji technicznej zadań inwestycyjnych,
- przygotowanie materiałów w celu zlecenia opracowania programu funkcjonalno-użytkowego dla zadań prowadzonych w trybie zaprojektuj- zbuduj,
- analiza otrzymanej dokumentacji projektowej dla realizowanych zadań przed odbiorem od wykonawcy dokumentacji w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę,
- przygotowywanie wniosków o wszczęcie postępowania przetargowego oraz opisów przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na potrzeby postępowań przetargowych,
- przygotowywanie projektów umów z wykonawcami inwestycji na potrzeby postępowań przetargowych,
- sprawowanie lub zlecanie nadzoru wykonywanych zadań inwestycyjnych oraz przekazywanie inwestycji na majątek użytkownika,
- współpraca z inwestorami zastępczymi w przypadku realizacji zadań w trybie zastępstwa inwestorskiego,
- współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi miasta przy realizacji inwestycji,
- przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym ze stanu technicznego w trakcie realizacji prowadzonych inwestycji, robót remontowo-budowlanych i rozbiórek, z wyłączeniem sytuacji zlecenia nadzoru,
- rozliczanie wykonywanych robót, a także prowadzenie sprawozdawczości z zakresu inwestycji i remontów,
-przekazywanie kompletnej dokumentacji powykonawczej do użytkownika,
- egzekwowanie od wykonawców inwestycji ich obowiązków, na podstawie zawartych z nimi umów.
b) prowadzenie innych zadań związanych z infrastrukturą techniczną miasta, znajdujących się w gestii wydziału, a zwłaszcza:
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu przy opracowywaniu ofert inwestycyjnych, projektów strategicznych oraz przy realizacji przedsięwzięć gospodarczych realizowanych przez miasto lub z jego udziałem,
- współudział w typowaniu oraz opiniowaniu zadań z zakresu inwestycji miejskich realizowanych przez komórki organizacyjne urzędu oraz jednostki organizacyjne miasta, na które planuje się uzyskać dofinansowanie ze środków zewnętrznych, w tym ze środków UE,
- współpraca z lokalnymi samorządami oraz Krajowym Zasobem Nieruchomości w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej (SIM) Podkarpacie,
- archiwizacja dokumentacji technicznej, dotyczącej realizowanych projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków europejskich, przez czas i w sposób zgodny z zasadami i wytycznymi UE przy współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu.
2) w zakresie rozwoju miasta:
a) współpraca w opracowywaniu rocznych planów inwestycyjnych i remontowych w zakresie rzeczowym i finansowym,
b) koordynowanie i nadzorowanie, we współpracy z innymi właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta, przedsięwzięć gospodarczych realizowanych przez miasto lub z jego udziałem, a zwłaszcza monitorowanie inwestycyjnych projektów strategicznych,
c) współpraca w opracowywaniu z innymi właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta, projektów założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta w oparciu o wnioski komisji rady miasta, burmistrza oraz dostępne dane,
d) współpraca w opracowywaniu i aktualizowanie z innymi właściwymi komórkami   organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta, Wieloletniego Planu Inwestycyjnego (WPI) sprzężonego z wieloletnią prognozą finansową (WPF).
3) w zakresie komunikacji i transportu:
a) prowadzenie spraw związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb mieszkańców, w tym dotyczących badania i analizy potrzeb przewozowych,
b) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem, funkcjonowaniem, finansowaniem i organizacją lokalnego transportu publicznego,
c) zlecanie i uzgadnianie dokumentacji, koncepcji i rozwiązań z zakresu komunikacji miejskiej,
d) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem opłat za bilety,
e) planowanie rozwoju,
f) organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
g) zarządzanie publicznym transportem zbiorowym,
h) uzgadnianie przebiegu tras linii komunikacyjnych,
i) koordynacja transportu, w tym lokalnego transportu zbiorowego.
4) w zakresie strategii miasta:
a) koordynacja procesu planowania strategicznego,
b)opracowywanie strategii rozwoju miasta we współpracy z właściwymi ciałami przedstawicielskimi i innymi podmiotami,
c) konsultowanie projektu strategii rozwoju miasta z interesariuszami z różnych sektorów oraz mieszkańcami,
d) przeprowadzanie, na etapie przygotowywania strategii rozwoju miasta, jej konsultacji z samorządami z obszaru funkcjonalnego Miejskiego Obszaru Funkcjonowania Jarosław-Przeworsk w zakresie wspólnych działań,
e) monitorowanie sposobu wdrażania strategii rozwoju miasta i jej aktualizowanie w razie potrzeby,
f) monitorowanie postępu realizacji działań strategicznych, w tym monitorowanie ryzyk w procesie zarządzania strategicznego oraz przekazywanie wniosków organowi wykonawczemu,
g) gromadzenie danych strategicznych (ilościowych i jakościowych), zwłaszcza o sytuacji społeczno-gospodarczej miasta oraz analiza trendów dla wsparcia podejmowania decyzji strategicznych w kluczowych obszarach,
h) zapewnienie, we współpracy z właściwymi komórkami urzędu i innymi podmiotami, aby nowe albo aktualizowane strategie sektorowe/funkcjonalne były zgodne ze strategią rozwoju miasta,
i) zapewnienie, we współpracy z właściwymi komórkami urzędu i innymi podmiotami, aby strategia rozwoju miasta oraz nowe albo aktualizowane strategie sektorowe/funkcjonalne były spójne z istniejącymi strategiami ponadlokalnymi, a także strategiami sąsiednich samorządów z obszaru funkcjonalnego,
j) prowadzenie wykazu strategii sektorowych/funkcjonalnych prowadzonych przez miasto i jego aktualizowanie,
k) monitorowanie spójności planów budżetowych z planami strategicznymi.
5) w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:
a) analiza realnych możliwości pozyskania przez gminę środków zewnętrznych,
b) inicjowanie i planowanie przedsięwzięć oraz projektów związanych z wykorzystaniem środków finansowych UE i innych źródeł zewnętrznych,
c) informowanie komórek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych miasta o możliwościach aplikowania do projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
d) przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi urzędu, jednostkami organizacyjnymi miasta i podmiotami zewnętrznymi zaangażowanymi,
e) utrzymywanie kontaktów z instytucjami wdrażającymi w zakresie przygotowywania i realizacji projektów,
f) prowadzenie spraw związanych z procedurą podpisywania i aneksowania umów o dofinansowanie zadań współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
g) koordynacja prac w zakresie przygotowania i realizacji projektów z udziałem środków zewnętrznych,
h) sporządzanie wniosków o płatność i wniosków sprawozdawczych dla projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych (w tym UE),
i) monitoring zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w okresie ich trwałości,
j) promocja projektów współfinansowanych ze środków UE i innych źródeł zewnętrznych zgodnie z wytycznymi,
k) prowadzenie spraw związanych z analizą dokumentów programowych i strategicznych dotyczących Perspektywy Finansowej UE na lata 2021-2027,
l) opiniowanie materiałów dotyczących możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację przedsięwzięć na terenie gminy i Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Jarosław-Przeworsk,
ł) współpraca ze Stowarzyszeniem Miejski Obszar Funkcjonalny Jarosław-Przeworsk,
m) opracowywanie planów finansowo-rzeczowych w zakresie realizowanych projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
n) współpraca ze służbami finansowymi i innymi merytorycznymi komórkami organizacyjnymi urzędu w zakresie prognoz budżetu i montażu finansowego dla przedsięwzięć wynikających z realizacji projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych (w tym UE),
o) wnioskowanie o dokonanie zmian w budżecie miasta w zakresie realizacji projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,
p) gromadzenie i archiwizacja dokumentów dotyczących realizowanych projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych (w tym UE), w sposób zgodny z zasadami obowiązującymi dla tych projektów,
r) wnioskowanie o szkolenia z zakresu pozyskiwania środków zewnętrznych.
6) w zakresie innych spraw:
a) prowadzenie promocji gospodarczej miasta, a zwłaszcza opracowywanie, przy współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu, ofert inwestycyjnych oraz materiałów promocyjnych dla inwestorów;
b) sporządzanie corocznego raportu o stanie miasta.
7) w zakresie obsługi inwestora w mieście:
a) wdrożenie standardów i procedur dotyczących obsługi inwestora,
b) aktualizacja oferty inwestycyjnej miasta,
c) nadzór nad aktualizacją danych dotyczących oferty inwestycyjnej na portalu/stronie internetowej miasta oraz dbałość o aktualność informacji w tym zakresie,
d) nadzór nad aktualizacją danych dotyczących ofert lokalizacyjnych miasta w generatorze ofert inwestycyjnych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu,
e) weryfikacja oferty inwestycyjnej i działań Punktu Obsługi Inwestorów pod kątem zgodności ze Strategią Rozwoju Miasta Jarosławia, w tym analiza potencjału inwestorskiego,
f) nawiązywanie kontaktów z przedsiębiorcami i potencjalnymi inwestorami poprzez prowadzenie spotkań informacyjnych, prezentacji dla zainteresowanych grup inwestorów,
g) obsługa informacyjno-merytoryczna inwestorów krajowych i zagranicznych, w tym organizacja działań promujących ofertę inwestycyjną miasta,
h) udzielanie informacji inwestorom, w tym prezentacja posiadanej przez miasto oferty inwestycyjnej,
i) przygotowywanie materiałów informacyjno-reklamowych związanych z promocją potencjału gospodarczego miasta,
j) opieka proinwestycyjna dla firm działających już na terenie miasta, współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności z Podkarpackim Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, Agencją Rozwoju Przemysłu S.A., Polską Agencją Inwestycji i Handlu, i innymi partnerami,
k) przestrzeganie standardów obsługi inwestora na każdym etapie działania,
l) wspieranie kontaktów pomiędzy inwestorami i podmiotami wspierającymi rozwój gospodarczy na terenie miasta,
ł) organizowanie w razie potrzeb spotkań, telekonferencji, wizyt dla inwestorów na terenie miasta oraz współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie,
m) udział w spotkaniach, konferencjach oraz szkoleniach służących podnoszeniu kwalifikacji oraz kompetencji w zakresie pozyskiwania i obsługi inwestorów,
n) współpraca z Instytucjami Otoczenia Biznesu,
o) wdrażanie systemu monitorowania polityki wsparcia przedsiębiorczości.
8) w zakresie komunikacji i transportu, Wydział Funduszy i Inwestycji Miejskich wspomaga nadzór burmistrza nad Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Jarosławiu sp. z o.o..

W strukturze organizacyjnej Wydział Funduszy i Inwestycji Miejskich podlega bezpośrednio burmistrzowi Marcinowi Nazarewiczowi.

Metryka informacji

Autor: Barbara Brzezinska

Data wytworzenia informacji: 2024-09-06 13:19:00

Opublikował: Barbara Brzezinska

Data publikacji: 2024-10-09 08:54:11

Data Użytkownik Zmiany Zapisane wersje
2024-10-04 12:36:15 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu Wersja aktualnie wyświetlana
2024-10-04 11:02:07 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-30 07:43:07 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-11 10:22:56 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-10 07:29:35 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-10 07:28:09 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 11:14:16 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 10:20:25 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 10:17:23 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 10:15:56 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 10:14:21 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 10:07:46 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-06 13:19:48 Barbara Brzezinska Utworzenie dokumentu