Wydział Gospodarki Komunalnej, Klimatu i Ochrony Środowiska (GKOS)

Data utworzenia: 2024-09-06 13:23:00

adres

Urząd Miasta Jarosławia

Rynek 1

37-500 Jarosław

telefon

16 624 87 00

faks

16 624 87 65

e-mail

kancelaria@um.jaroslaw.pl

dyrektor

p. o. Robert Kisiel

pracownicy

parter, pokój numer 2
inspektor Jan Jenczalik, telefon 16 624 87 89, e-mail: jan.jenczalik@um.jaroslaw.pl

II piętro, pokój numer 18

inspektor Maciej Kędzior

telefon 16 624 87 92, e-mail: maciej.kedzior@um.jaroslaw.pl

inspektor Mateusz Chomont

telefon 16 624 87 92, e-mail: mateusz.chomont@um.jaroslaw.pl

inspektor Ewa Bernacka

telefon 16 624 87 33, e-mail: ewa.bernacka@um.jaroslaw.pl

pomoc administracyjna Anna Wota

telefon 16 624 87 33, e-mail: anna.wota@um.jaroslaw.pl

II piętro, pokój numer 19

inspektor Adam Dejneka

telefon 16 624 87 25, e-mail: adam.dejneka@um.jaroslaw.pl

pomoc administracyjna Monika Sadurska

telefon 16 624 87 25, e-mail: monika.sadurska@um.jaroslaw.pl

II piętro, pokój numer 21

inspektor Artur Zwolski, telefon 16 624 87 25, e-mail: artur.zwolski@um.jaroslaw.pl

pracownik II stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych Barbara Kuźniar, e-mail: barbara.kuzniar@um.jaroslaw.pl

 

II piętro, pokój numer 30

inspektor Monika Lachowska

telefon 16 624 87 21, e-mail: monika.lachowska@um.jaroslaw.pl

inspektor Monika Moskwa

telefon 16 624 87 21, e-mail: monika.moskwa@um.jaroslaw.pl

inspektor Aneta Rogucka

telefon 16 624 87 21, e-mail: aneta.rogucka@um.jaroslaw.pl

zakres działania

1) w zakresie gospodarki komunalnej:
a) sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej,
b) sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem czystości w mieście oraz urządzeniami sanitarnymi, wysypiskami i utylizacją odpadów,
c) utrzymanie porządku na terenie nieruchomości niezabudowanych, będących własnością miasta,
d) inicjowanie założenia, rozszerzenia i zamknięcia cmentarzy komunalnych oraz sprawowanie nadzoru nad ich utrzymaniem i zarządzaniem,
e) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów w zakresie cmentarzy i chowania zmarłych,
f) sprawowanie opieki nad stanem grobów i cmentarzy wojennych,
g) opracowywanie planów dotyczących dochodów z tytułów wpływów z opłat za korzystanie ze środowiska i dysponowanie środkami finansowymi w zakresie wydatków bieżących oraz współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi urzędu w zakresie realizacji wydatków inwestycyjnych,
h) administrowanie systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym:
- prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości zobowiązanych do opłacania opłat za gospodarowanie odpadami,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,
- nadzorowanie realizacji zadań powierzonym podmiotom odbierającym odpady od właścicieli nieruchomości,
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, a w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- prowadzenie i weryfikacja ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- kontrolowanie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- kontrolowanie przedsiębiorców odbierających odpady komunalne,
i) opracowywanie planów i programów związanych z ochroną środowiska oraz nadzór nad ich realizacją,
j) przejmowanie porzuconych pojazdów na własność miasta.

2) w zakresie ochrony środowiska:
a) realizowanie zadań wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym prowadzenie spraw dotyczących:
- decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację planowanych przedsięwzięć,
- udostępniania informacji o środowisku i jego ochronie,
- opracowywania i przedkładania Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska informacji o prowadzonych ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko,
b) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo ochrony środowiska a w szczególności:
- ochrona środowiska przed hałasem i wibracjami,
- przyjmowanie zgłoszeń instalacji wytwarzających pole elektromagnetyczne,
- prowadzenie spraw w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest,
c) prowadzenie spraw dotyczących hodowli oraz utrzymywania psa rasy uznawanej za agresywną,
d) prowadzenie spraw dotyczących odbierania właścicielowi lub opiekunowi zwierząt domowych rażąco zaniedbanych lub okrutnie traktowanych,
e) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt,
f) współpraca ze schroniskiem dla zwierząt w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom,
g) podejmowanie działań mających na celu ograniczenie uciążliwości dla środowiska maszyn, urządzeń technicznych oraz środków transportu, w szczególności w zakresie hałasu i wibracji,
h) podejmowanie działań zapobiegających zagrożeniom środowiska naturalnego,
i) prowadzenie spraw dotyczących usuwania drzew i krzewów,
j) wymierzanie administracyjnych kar pieniężnych za usuwanie, zniszczenie, uszkodzenie drzew i krzewów oraz za naruszenie przepisów w zakresie ochrony przyrody,
k) opracowywanie planów i programów związanych z ochroną środowiska oraz nadzór nad ich realizacją,
l) likwidowanie barszczu kaukaskiego rosnącego na terenie zarządzanym przez miasto,
ł) współdziałanie z organizacjami działającymi w zakresie ochrony środowiska i ochrony przyrody,
m)  prowadzenie spraw związanych z rolnictwem,  dotyczących w szczególności:
- przeciwdziałania narkomanii,
- ochrony roślin uprawnych,
- zwalczania chorób zakaźnych w hodowli zwierząt gospodarskich,
- urzędowego poświadczania złożonych oświadczeń dotyczących:
-- osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz posiadania kwalifikacji rolniczych,
-- łącznej powierzchni użytków rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rodzinnego,
--wydawania zaświadczeń o pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym celem wliczenia tego okresu pracy do pracowniczego staży pracy,

3) w zakresie klimatu:
a) realizowanie zadań wynikających z ustawy prawo ochrony środowiska w zakresie ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem powietrza,
b) wprowadzanie danych i informacji dotyczących źródła ciepła lub źródłach spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
c) analizowanie stanu miasta w aspekcie zagrożeń w wyniku zmian klimatycznych,
d) identyfikowanie potencjału adaptacyjnego miasta na zmiany klimatu,
e) koordynowanie działań adaptacji do zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej, bioróżnorodności, ochrony zasobów środowiska, stanu jakości powietrza,
f) prowadzenie spraw dotyczących opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie adaptacji do zmian klimatu,
g) współpraca w zakresie przygotowywania projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych w tematach realizowanych w zakresie klimatu,
h) współpraca z wydziałami, jednostkami organizacyjnymi miasta, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie adaptacji do zmian klimatu,
i) podejmowanie działań związanych z edukacją ekologiczną oraz podnoszeniem świadomości mieszkańców w zakresie zmian klimatu,

4) w zakresie gospodarki lokalowej:
a) nadzorowanie nad administrowaniem, gospodarowaniem i zarządzaniem lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz budynkami będącymi w zasobach komunalnych miasta,
b) przejmowanie nieruchomości zabudowanych budynkami od dotychczasowych zarządców, rozliczanie z zarządu nieruchomością, ustanawianie zarządcy lub przedsiębiorcy,
c) organizowanie i koordynowanie zadań remontowo-budowlanych w komunalnych zasobach mieszkaniowych,
d) przekwaterowywanie do innych lokali osób zamieszkujących budynki przeznaczone do rozbiórki,
e) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem miejskim zasobem mieszkaniowym,
f) podejmowanie działań na rzecz usprawnienia gospodarowania miejskim zasobem mieszkaniowym oraz pozyskiwanie funduszy na jego utrzymanie eksploatacyjne,
h) dokonywanie analizy i oceny potrzeb mieszkaniowych oraz możliwości ich zaspokojenia,
i ) ustalanie uprawnień do lokalu,
j) wydawanie zezwoleń na czasowy podnajem lokali mieszkalnych,
k) prowadzenie spraw związanych z adaptacją strychów oraz pomieszczeń niemieszkalnych na cele mieszkalne,
l) współdziałanie z zarządcami budynków wspólnot mieszkaniowych w zakresie prawidłowości zarządzania i administrowania tymi budynkami,
ł) współuczestniczenie w inicjowaniu i programowaniu budownictwa komunalnego i socjalnego,
m) prowadzenie spraw związanych z najmem lokali użytkowych,
n) prowadzenie spraw obciążeń hipotecznych budynków z tytułu przeprowadzonych robót budowlanych,
o) prowadzenie polityki czynszowej mieszkaniowego zasobu gminy,
p) prowadzenie spraw związanych ze zwrotem z waloryzowanej kaucji, w związku z opróżnieniem lub nabyciem przez najemcę lokalu,
r) udział w zebraniach wspólnot mieszkaniowych, w których Gmina Miejska Jarosław posiada swoje udziały,
s) prowadzenie rejestrów:
- umów najmu lokali mieszkalnych,
- umów najmu lokali użytkowych.

5) w zakresie innych spraw:
a) realizacja zadań związanych z przejęciem i zagospodarowaniem ruchomości wchodzących w skład nabytej przez miasto masy spadkowej,
b) prowadzenie postępowań oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom na wskutek zmiany stanu wody na gruncie,
c) prowadzenie rejestru zgód wodnoprawnych, pozwoleń wodnoprawnych, zgłoszeń wodnoprawnych, ocen wodnoprawnych i decyzji wydanych w tym zakresie,
d) analiza zgód wodnoprawnych i ocena konieczności uzyskania nowej zgody,
e) wykonywanie obowiązków nałożonych wydanymi pozwoleniami wodnoprawnymi,
f) ustalanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenu,
g) bieżące utrzymywanie bazy sportowo-rekreacyjnej,
h) nadzorowanie stanu technicznego miejskich placów zabaw oraz monitorowanie potrzeb związanych z ich utrzymaniem i konserwacją,
i) zakładanie i utrzymanie terenów zieleni miejskiej w tym lasu gminnego,
j) utrzymanie rowów i studni publicznych.

W strukturze organizacyjnej Wydział Gospodarki Komunalnej, Klimatu i Ochrony Środowiska podlega bezpośrednio zastępcy burmistrza Patrycji Lachnik.

Metryka informacji

Autor: Barbara Brzezinska

Data wytworzenia informacji: 2024-09-06 13:23:00

Opublikował: Barbara Brzezinska

Data publikacji: 2024-11-08 13:30:01

Data Użytkownik Zmiany Zapisane wersje
2024-10-22 12:49:26 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu Wersja aktualnie wyświetlana
2024-10-04 12:38:59 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-10-04 11:07:21 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-11 10:08:46 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 11:20:09 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 10:32:48 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-09 10:30:48 Barbara Brzezinska Edycja dokumentu
2024-09-06 13:23:00 Barbara Brzezinska Utworzenie dokumentu